Pagini

Acesta este un Blog cu şi despre scriitorii români contemporani.

vineri, 31 august 2018

CALEA LUMINII (DASCĂLILOR, OMAGIU





Toţi lucrăm o viaţă la catedră
Şi plecăm, din şcoală, supăraţi,
Fiindcă ne trimite-acasă Viaţa,
Fără să ne-ntrebe : „Nu mai staţi ?”

Anii ne-au rămas prin şcoli, prin clase,
Chiar acasă, unde tot trudeam:
Îndesam caiete multe-n plase
Şi târziu, în noapte, corectam…

Din cafea sorbeam ca din ambrozii,
Iar cultura ne-nălţa la zei !
Ne-am iubit cu toţii meseria.
Chiar am fost împătimiţii ei !

Am iubit elevii, şcoala, cartea,
Am sădit şi trainic şi frumos.
Toţi ştiam că Viaţa-i o minune
Şi-am ajuns la Dumnezeu, pe jos.

Ce lăsăm în urmă ? Doar lumină
Şi copii  care nu pot uita,
Întrebând, în toamnă, cu tristeţe :
„Nu ştiţi unde este Doamna mea ?”

Vin acum din partea tuturora
Spre aceşti blânzi dascăli şi cuminţi
Şi îngenunchez cu tot respectul
Lâng-aureola lor de sfinţi !


                                                            MARIA BACIU
 

Un comentariu:

  1. Frumos ! Multi dascali chiar merita aprecierea si respectul nostru, nu numai pentru cunostintele predate, ci si pentru exemplu lor personal de conduita de viata !

    RăspundețiȘtergere