Pagini

Acesta este un Blog cu şi despre scriitorii români contemporani.

sâmbătă, 30 noiembrie 2019

Stoian George Bogdan





1. Pentru un scriitor, destinul şi opţiunea sunt dimensiuni existenţiale fundamentale. Ce rol au jucat (joacă) acestea în viaţa dumneavoastră ?

1.Fiecare individ din Univers și Însuși Universul are Destinul său prevăzut de Dumnezeu, la fel și eu, ca om și ca scriitor am Destinul meu și în acest Destin am o infinitate de opțiuni și, desigur că e în Destinul meu să fiu scriitor din moment ce sunt scriitor, dar ține de opțiune dacă și mâine sau în viitor voi mai fi scriitor, sau mai bine zis, Autor, deși cred că și felul în care voi opta în viitor spre a fi sau a nu fi Autor e prevăzut în acest Destin. De mult mă gândesc serios să divorțez de literatură.. Am citit în cel mai valoros poem al tuturor timpurilor, în Mahabharata marelui Rishi Imortal Omniscient Krishna Vyasa, megapoem care este Adevărul Obiectiv Natural Suprem în materie de orice, inclusiv de filiosofie, totul despre Destin, și consider că, Destinul are un rol esențial în viața mea, cum de altfel are în toate viețile tuturor ființelor și lucurilor. Diferența dintre mine și nenumărați alți indivizi și lucururi este că, datorită faptului că am studiat acel mahapoem care este Adevărul Obiectiv Natural Suprem, știu care îmi e Destinul :D În secțiunea finală a Mahabharata scrie că, “Cel care ascultă cu devoțiune această Bharata de le început devine curățat de oricare păcat chiar dacă ar fi vinovat de Brahmanicid sau de violarea patului preceptorului său, sau chiar dacă ar fi un băutor de alcool sau un seducător al soțiilor altora, sau chiar dacă ar fi născut în ordinul Chandala. Distrugând toate păcatele sale cum făuritorul zilei distruge întunericul, așa un om, fără dubiu, se beatifică în felicitate în regiunea Lui Vishnu ca Însuși Vishnu.” Vișnu e echivalent cu Fiul din Trinitatea creștină, fiind Însuși Tatăl, adică Brahma și Duhul Sfânt, adică Shiva :D Vișnu e și Krișna, iar numele Hristos sau Cristos al Lui Dumnezeu Fiul, își au originea și explicația în Mahabharata, respectiv Cuvintele Hri și Cri :D

2. Istoria literaturii consemnează, uneori, arbitrar momentul debutului unui scriitor. Pentru dvs., când credeţi că s-a produs (cu adevărat) acest eveniment?  Vorbiţi-ne câte ceva despre primele încercări literare.

2.  Primele încercări literare le-am demarat prin clasa a 6-a, ascultasem muzica trupelor RACLA și BUG Mafia și dorindu-mi să mă fac MC am scris niște dume. Tot în acea perioadă, fiind încercat de Eros, trimiteam bilețele poetice unei copile care se îndrăgostise de mine și care îmi trimitea bilețele.. De atunci, plăcându-mi să compun și avându-l coleg de clasă pe, pe-atunci, mult mai talentatul domn Cosmin Ciotloș, care se deda și dumnealui pe atunci micilor compoziții lirice cu nuanțe porografie pe care le cântam în pauze, am tot compus diverse mici și infantile trivialități.. Desigur că, forțat de împrejurările școlare, am avut încercări literare din clasele primare, pentru că, doamna învățătoare ne solicita compuneri în cadrul temelor pentru acasă și, deși îmi displăcea, uneori mai compuneam, dar nu primeam note bune :D Prin clasa a 9-a, împărțind prima bancă cu domnul Cosmin Ciotloș și având în spatele nostru o distinctă colegă cu un nume semnificativ, Luciana, cu c citit s, care compunea poezii și care era admirată de Cosmin, ne-am indus în compuneri de versuri.. Prima poezioară cultă pe care am scris-o în toamna clasei a 9-a împreună cu colegul de bancă, era în rime și se intitula Cavalcada morții universale.. După acea poezie, în tandem sau în concurență cu acel coleg, am tot scris poezioare toți cei 4 ani de liceu și, în clasa a 11-a, tot cu acel coleg, am trimis un plic cu câte 3 dintre poeziile noastre la rubrica Post-restant din revista România literară a distinsei poete Constanța Buzea care, ne-a tipărit în acea ilustră revistă textele trimise, comentându-le laudativ, exprimându-se glumeț că am putea fi scriitori profesioniști puși pe șotii.. Atunci consider că am debutat oficial în literatură. Ulterior, am mai debutat, fiind student la drept în București și proaspăt amic cu sfiosul poet Claudiu Komartin care a facilitat acele apariții, și în alte reviste, cum ar fi Vatra, Tribuna, Tomis, și, prin 2006-7 am mai debutat cu un carnețel intitulat SUB CHIȘTOACE în coleția underground no name a scriitorului și editorului un cristian, zis și Cristi Cosma, cu care am editat revista de literatură pana mea. Ulterior, mi-am văzut poemele publicate, ca premiu al unui concurs pe care l-am câștigat la Timișoara, într-o antologie intitulată Orbitorul din oglindă, apărută la editura Marineasa. Debutul editorial oficial a fost pentru mine în anul 2009, ca urmare a câștigării Concursului de manuscrise pentru tineri scriitori nedebutați sub 35 de ani, secțiunea Poezie, organizat de Uniunea Scriitorilor din România, cu volumul de poezii Chipurile, apărut la editura Cartea Românească. În proză, am debutat anul următor, 2010, cu trillerul Nu-știu-câte-zile, la editura Trei.

3. Care a fost drumul până la prima carte ?

3. Drumul până la prima carte a fost cel pe care l-am descris în linii mari în răspunsul anterior, un drum lung și plin de întâmplări și trăiri și lecturi și studii, care mai de care mai interesante și importante. Am debutat în volum în timpul stagiaturii în profesia de avocat în Baroul București, la vârsta de 25 de ani, adică acum 10 ani. Firește că am străbătut un drum cu bune și cu rele până la acel moment fatidic al debutului cu volumul Chipurile, un drum pe al cărui parcurs mi-am dezvoltat ființa, personalitatea și caracterul. Momentul debutului m-a prins într-o stare de ateism în care m-am indus sub influență demonică. Eram atât de prost încât la începutul acelei cărți foarte bine primită de critica literară scriam chiar în primul text al volumului că: Dumnezeu e un produs al gândirii :D Acum știu că Gândirea e o abilitate psihică oferită de Dumnezeu ființelor, prin care omul se poate autocunoaște își poate cunoaște Creatorul - nu Dumnezeu un produs al gândirii :D

4. Ce personalitate (personalităţi), grupare literară, prieteni, eveniment biografic etc., v-au influenţat viaţa ca om şi scriitor?

4. Viața mea de om și de scriitor a fost în primul rând influențată de Dumnezeu, de părinții și de bunicii mei, de celelalte rude, de medicii care mi-au marcat primii ani de viață, de Preotul clarvăzător și de nașii care m-au botezat, de colegii, educatoarele, învățătoarea, profesorii și profesoarele mele din școlile pe care le-am absolvit, de amici și prieteni, de iubitele și amantele mele, de autorii și artiștii și sfinții pe care i-am studiat, de prietenii și adversarii familiei mele, de avocații, consilierii juridici, notarii, executorii judecătorești, procurorii și judecătorii pe care i-au cunoscut, de politicienii funcționari publici pe care i-am cunoscut, de statul român, de fiul meu din flori.. Această viață mi-a mai fost influențată de diversele evenimente, bune și rele, pe care le-am trăit în miile de zile ale exstenței mele.. Consider că toate evenimentele pe care le-am trăit, le trăiesc și le voi trăi au fost, sunt și vor fi pentru îndumnezeirea mea exhaustivă. Evenimentul pe care îl consider extrem de important și marcant este finalizarea și reluarea lecturii poemului Mahabharata, care s-a produs anul acesta :D Desigur că sunt foarte multe alte evenimente extrem de importante și marcante pe care le-am trăit de-a lungul timpului.. Evenimentele oricum au o împletire a lor, se amestecă întocmai ca acuarelele și înmaginează alte evenimente.. 

5. Raportul dintre conştiinţă, politică şi gândirea liberă, constituie o mare problemă a lumii contemporane. În aceste condiţii, care este, după dvs., raportul dintre cetăţean şi scriitor, dintre scriitor şi putere?

5. Cetățenia e o ramă juridică în care marea majoritatea a oamenilor sunt angrenați, inclusiv majoritatea scriitorilor.. A fi cetățean este a fi titular de drepturi și obligații într-un spațiu-timp dat, a fi scriitor poate fi o cale sau o stare într-un spațiu-timp edificat prin diverse evenimente create de individul în cauză, într-un spațiu-timp în care individul în cauză are mai multe drepturi decât obligații, sau chiar numai drepturi.. dacă are puterea necesară pentru a se exonera de obligații :D Sunt cetățeni și cetățeni, scriitori și scriitori, după ce ai citit Mahabharata scriitorii nu ți se par mari scofale, deși nu e corect să-i subestimezi sau disprivești pentru că fiecare dintre ei are tâlcul lui, totuși :D Pe lângă Mahabharata totate scrierile par decadente :D Însuși Iisus Hristos citează din Mahabharata în Evanghelii.. Fiecare scriitor se raportează conform destinului lui/ei la “putere”.. acu depinde ce înțelegem prin cuvântul “putere”.. Dacă ne referim la puterea politică sau la puterea care stă latentă sau exludă în și din fiecare individ.. Omenirea trece prin schimbări fundamentale pentru că suntem în zorii Erei Păcii și Bunăstării Luminate a tuturor ființelor din Univers.. Statele devin încet încet din opresori ai multor indivizi puteri pentru beneficiul, inclusiv spiritual, care e esențial, al indivizilor, al cetățenilor, al tuturor :D Ce a fost aparține timpului care a fost..

6. Literatura – la frontiera mileniului III. Din această perspectivă cum apare, pentru dvs., literatura română contemporană?

6. Literatura română contemporană are nestematele și bijuteriile ei supercalifragilistice, fără doar și poate. Se scrie mult, dar se scrie și bine. Totuși, orice s-a scris și orice s-ar scrie, nu are cum să depășească ce scrie în Mahabharata. În Mahabharata e vorba despre stelele de pe cer, despre zei și demoni și Riși și Brahmani și Kshatriya și Vaisya și Sudra și Mlechchas.. Din nefericire Mahabharata nu e tradusă exhaustiv în limba română, fapt care face literatura română contemporană să fie lipsită de un tezaur esential mai mult decât important.. Majoritatea scriitorilor nu sunt la curent cu ce scrie în Mahabharata.. Din nefericire, nici Ramayana, care e alt tezaur esențal mai mult decât important și interconectat cu Mahabharata, nu e tradus integral în limba română. Am inițiat crearea unui comitet pentru traducerea acestor superpoeme, din păcate, nu am gasit sprijinul necesar, fapt care dovedește marea inteligență a scriitorilor contemporani, precum și a Puterii Politice care, este evident că privește cu interes doar partea materială a existenței.. Țara are nevoie de un ‘poet legiuitor’, așa cum mă eticheta marele profesor doctor docent Mircea Martin, în fruntea statului român :D Fac demersuri geniale în acest sens :D

7. Credeţi că există un timp anume pentru creaţie sau este vorba despre un anumit „program” al scriitorului? La ce lucraţi în prezent?...Pe când o nouă carte?...

7. Desigur că există un timp anume pentru creație, pentru creația capodoperelor, desigur, deși, capodoperele nu sunt create de autorii lor, ele sunt pogorâte din Paradis, fiind generate din Tatăl.. Capodoperele sunt puține după ce ai citit adevăratele Capodopere :D Marea majoritate a scriitorilor nu au nicio capodoperă.. Capodoperele le revin celor care au capacitatea să își înalțe conștiința în Absolut. Majoritatea scriitorilor scriu pentru un public neavizat, iar publicul neavizat nu gustă capodoperele :D că nu intră în rezonanță cu vibrația lor celestă :D Scriitorii care nu scriu capodopere scriu la program.. muncesc, nu pogoară :D
La ce lucrez în prezent? Mi-am propus să-mi intitulez opul Operelor Complete TALENTEZAURUL :D deci lucrez TALENTEZAURUL.. Pe care îl voi publica la timpul lui la Editua pentru Inteligență și Geniu, editura pe care am creat-o.. Mi-am dat seama că ies în pierdere dacă public la alte edituri.. plus că stai după tot felul de Sudra sau Mlechchas.. Io cred că cărțile mele merită un preț mai mare decât îl au cărțile în general.. Spre exemplu, am tipărit recent o carte despre Seducție, un Tratat intitulat Tehnici Secrete de Seducție, o capodoperă a eristicii genului.. îl vând cu 99 lei pentru elevi și studenți, la reducere, și cum 180 lei pentru adulți.. Ca să mă bucur de remunerația cuvenită :D
Intenționez să tipăresc când o fi timpul, la editura menționată, volumul: POEME MAGICE DE GENIU PUR – SUPRAREAL DE FRUMUSEȚE. O adevărată capodoperă.. Amân publicarea, deși voi vinde cu minimum 100 lei un exemplar al volumului, un preț de dumping comparativ cu valoarea textelor care realizează cartea, amân pentru că nu vreau să le ofer privilegiul unor adversari (am mulți adversari în ordinele umane inferioare) să vadă așa o Luumiină :D

7 + UNU. În contextul celor afirmate, pentru a avea un dialog mai direct cu cititorii noştri, selectaţi din opera dvs. un text care, în linii mari, generale, să vă reprezinte. Vă mulţumesc pentru înţelegere.

Când eram excelsior

În cireșul cerurilor :)) în Florile Paradis
Aveam vertebrele briliante multicolore
Și-n creștetul capului ca într-o scoică o perlă imensă difuzând mixuri fascinante de străluciri
Eram cu totul Soțul Perfecțiunii

Am căzut din Superlativ



                                                                                   

Stoian G Bogdan, oct., 2019

Un comentariu: